Στάδια αγοράς ακινήτων στην Ελλάδα

Στάδια αγοράς ακινήτων στην Ελλάδα

Η αγορά διαμερίσματος, σπιτιού ή βίλας στη σύγχρονη Ελλάδα δεν είναι δύσκολη υπόθεση.

Συναλλαγή και τεκμηρίωση. Η διαδικασία είναι απλή και διαφανής και ρυθμίζεται από ελληνική και κοινοτική νομοθεσία. Μια γρήγορη και διαφανής διεργασία, ένα ελάχιστο πακέτο εγγράφων, καθώς και οι χαμηλοί φόροι, συμβάλλουν στη γρήγορη σύναψη της σύμβασης αγοραπωλησίας, στην απόκτηση της κυριότητας του ακινήτου, καθώς και στη χρήση του για προσωπικούς ή επαγγελματικούς σκοπούς.

Όλη η διαδικασία αγοράς ακινήτου διαρκεί συνήθως 20 εργάσιμες ημέρες.

Θα απαιτηθεί μόνο μια επίσκεψη στη χώρα για την έκδοση γενικού πληρεξούσιου, καθώς και για το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού.

Είναι ευκολότερο και πιο κερδοφόρο να εμπιστευτείτε την εκτέλεση των υπόλοιπων διαδικασιών σε επαγγελματίες.


Έγγραφα για αγορά ακινήτου στην Ελλάδα

Πριν την αγορά ενός σπιτιού ή διαμερίσματος, πρέπει να προετοιμάσετε τα εξής έγγραφα:

- διεθνές διαβατήριο·

- βίζα σε ισχύ που επιτρέπει την είσοδο στη χώρα·

- εσωτερικό διαβατήριο της χώρας υπηκοότητας·

- έγγραφο που επιβεβαιώνει την επαγγελματική δραστηριότητα·

- φορολογική δήλωση ή δήλωση εισοδήματος (για άνοιγμα λογαριασμού σε ελληνική τράπεζα).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά ακινήτων από αλλοδαπούς πολίτες στις παραμεθόριες περιοχές

της Ελλάδας είναι δυνατή μετά από ειδική άδεια από τους κατά τόπους δήμους.


Καταχώρηση εγγράφων

Όταν το διαμέρισμα ή το σπίτι έχει επιλεγεί και έχει καθοριστεί η τελική τιμή, ξεκινά η διαδικασία της συναλλαγής. Είναι δυνατή η εξ αποστάσεως προετοιμασία εγγράφων, χωρίς τη συνεχή προσωπική παρουσία του αγοραστή στην Ελλάδα. Είναι απολύτως ασφαλές και θα σας εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα για τη λειτουργία της δικής σας επιχείρησης. Ο νέος ιδιοκτήτης θα λάβει το έτοιμο και σωστά εκτελεσμένο πακέτο εγγράφων για να μπορεί να ξεκινήσει την ορθή διαχείριση ακινήτου. Στο αρχικό στάδιο, θα απαιτηθεί μόνο μία επίσκεψη στη χώρα.

 

Για αλλοδαπούς πολίτες η διαδικασία έχει ως εξής:

1.    Έλληνας συμβολαιογράφος, με τη συμμετοχή διαπιστευμένου μεταφραστή, εκδίδει γενικό πληρεξούσιο για λογαριασμό του αγοραστή. Αυτό δίνει στον δικηγόρο την εξουσία να ολοκληρώσει τη συναλλαγή αγοράς και πώλησης του ακινήτου.

2.    Ο δικηγόρος κάνει τις σχετικές ενέργειες για την έκδοση του αριθμού φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) στην εφορία της χώρας στο όνομα του αγοραστή. Άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού γίνεται παρουσία του δικαιούχου.

3.    Ο δικηγόρος ελέγχει τη νομική καθαρότητα του ακινήτου (εγγραφές στο κτηματολόγιο, παρουσία επιβαρύνσεων, ενεχύρων, κατασχέσεων κ.λπ.). Στη συνέχεια, ο ειδικός αναλύει τα κείμενα των συμβολαίων, τα πιστοποιεί, συντάσσοντας έκθεση επιθεώρησης. Ύστερα, όλη η τεκμηρίωση παρέχεται στον μελλοντικό ιδιοκτήτη για έλεγχο.

4.    Ο δικηγόρος υποβάλλει στην εφορία τα στοιχεία για την καταβολή φόρου μεταβίβασης κυριότητας ποσού 3,09%.

5.    Τα συμβαλλόμενα μέρη υπογράφουν την κύρια σύμβαση αγοραπωλησίας. Παρίστανται ο δικηγόρος, ο πωλητής (ή ο εκπρόσωπός του), ο συμβολαιογράφος κι ο διερμηνέας. Τα χρήματα μεταφέρονται από τον λογαριασμό του αγοραστή στον λογαριασμό του πωλητή και υπογράφεται το αντίστοιχο πιστοποιητικό καταβολής.

Τα στοιχεία της σύμβασης καταχωρούνται στο Μητρώο Ακινήτων. Ο αγοραστής λαμβάνει ένα πλήρες πακέτο εγγράφων, συμπεριλαμβανομένου της σύμβασης, της οικοδομικής άδειας, του πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης της κατοικίας ή του διαμερίσματος και του τοπογραφικού σχεδίου.

Μετά την αγορά της ακίνητης περιουσίας, ο νέος ιδιοκτήτης έχει τόσο δικαιώματα όσο και υποχρεώσεις. Πρέπει να πληρώσει λογαριασμούς κοινής ωφελείας, δημοτικούς φόρους, καθώς και να διασφαλίζει τις κατάλληλες συνθήκες υγιεινής και πυρασφάλειας του ακινήτου. Συνιστάται να ασφαλίσετε το σπίτι ή το γραφείο σας έναντι ζημιών σε περίπτωση φυσικών καταστροφών ή άλλων απρόβλεπτων γεγονότων.